Identities, Diversity & European Unity

5 c klasės mokinė Smiltė Jakštaitė laimėjo tarptautinio Erasmus+ projekto „Identities, Diversity & European Unity“ logotipo konkurse. Šis logotipas dvejus metus bus naudojamas oficialiuose projekto dokumentuose. Sveikiname nugalėtoją!

ID&EU logo

dav

Identities, Diversity & European Unity (Tapatybės, įvairovė ir Europos vienybė)- tai tarpkultūrinio ugdymo projektas, kuriame visuomenė skatinama  būti atviresne kitoms kultūroms, ugdyti ir tobulinti tobulinti šias vertybes: tolerancija, pagarba, geranoriškumas, bendradarbiavimas, teisingumas, vienybė. Šiuo metu, kai susiduriame su rasizmu, smurtu, ateities baime, socialinėmis bei ekonominėmis krizėmis, motyvacijos stoka, socialine atskirtimi, šis tarpkultūrinio ugdymo modelis padėtų keisti mąstymą ir  požiūrį iškilusias problemas. Projekto šalys- partnerės: Turkija, Lietuva, Italija, Rumunija, Prancūzija

Tarpkultūrinis visuomenės ugdymas Erasmus+ projektų pagalba

Pirmasis tarptautinio Erasmus+ projekto „Identities, Diversity & European Unity- ID&EU”susitikimas, vykęs šių metų  gruodžio 1- 7 dienomis Antalijoje, sukvietė partnerius iš Lietuvos, Italijos, Rumunijos, Prancūzijos mokyklų.

„Identities, Diversity & European Unity“- tai tarpkultūrinio ugdymo projektas, kuriame visuomenė skatinama  būti atviresne kitoms kultūroms, ugdyti ir tobulinti šias vertybes: toleranciją, pagarbą, geranoriškumą, bendradarbiavimą, teisingumą, vienybę.

Projektinio susitikimo dienos Klaipėdos Vitės progimnazijos šeštokams, mokytojoms bei kitų šalių atstovams nepastebimai prabėgo dalyvaujant turkų organizuotose veiklose, užsiėmimuose, stebint  pamokas.

Mokiniai pristatė namų darbus, t. y. mokyklose atliktus tyrimus ir apklausas diskriminacijos, priekabiavimo, tolerancijos klausimais. Pasidžiaugėme mokinių kūrybiškumu, gebėjimu analizuoti bei perteikti informaciją užsienio kalba.

Apsilankymas mokykloje, kurioje mokosi apie 10 % pabėgėlių iš Sirijos, iškėlė nemažai klausimų: kodėl ne visi emigrantai noriai lanko mokyklą, kas juos finansuoja, koks požiūris į valstybinės kalbos mokymąsi. Mokyklos direktorius išsamiai paaiškino apie pabėgėlių statusą, kylančias, bet sprendžiamas problemas, ženklią savanorių pagalbą. Šioje mokykloje neegzistuoja mokinių iš Sirijos dikriminacija. Įdomu tai, kad konfliktai vyksta tarp pačių emigrantų, o ne su vietiniais mokiniais. Atvykėliai privalo mokytis turkų kalbos, jiems skiriamos papildomos pamokos. Turėjome galimybę palyginti  turkų ir savo mokyklos patirtį, kadangi esame viena iš trijų Klaipėdos mokyklų, priimančių grįžusius iš emigracijos mokinius.

Kas geriausiai atstovauja šalį? Apie tai mokiniai diskutavo pristatydami garsiausius savo šalies žmones, gyvenančius bei dirbančius užsienyje ir užsieniečius, įsitvirtinusius svečioje šalyje.

Projekto šeimininkai supažindino svečius su dalele Turkijos grožio. Ne be reikalo Pamukalė vadinama gamtos stebuklu, kuriam pažinti skyrėme visą dieną. Braidymas vandenyje, vaikščiojimas basomis gruodžio mėnesį mums, lietuviams, buvo ypatingas atokvėpis po ilgos kelionės, projektinių veiklų. Abejingų nepaliko ir Dudeno kriokliai, įsikūrę nuostabiame Antalijos parke.

Įspūdingas atsisveikinimo vakaras su turkiškos muzikos ritmu, dervišų šokiais suteikė galimybę geriau pažinti šalies kultūrą, papročius, žmonių nuoširdumą ir vaišingumą.

Projekto svečių lauksime Lietuvoje gegužės mėnesį.

Projekto koordinatorė Lina Bružienė

http://vitesmokykla.lt/?p=14218

The European Union’s fundamental values (1)

Traditions Include Values